.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس
حمله به سفارت ایران در لندن /مهاجمان با قمه و چماق وارد سفارت شدند
حمله به سفارت ایران در لندن /مهاجمان با قمه و چماق وارد سفارت شدند

شمال نیوز : هواداران یک گروهک از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند.
به گزارش نامه نیوز اعضای این گروهک با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند.
تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است.

پلیس لندن تا این لحظه کمترین واکنشی درقبال این رفتار تروریستی نشان نداده است.

در همین حال، شفقنا نوشت: این افراد که تصاویر آیت الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته یاسر حبیب (کویتی الاصل) است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نوشت: دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند.

روایت بی بی سی از حمله به سفارت ایران در لندن

بی بی سی نیز خبر حمله به سفارت ایران در لندن را تایید کرد.

به گزارش نامه نیوز بی بی سی گزارش داد؛

هواداران آیت‌الله شیرازی با ورود به ساختمان سفارت ایران در لندن، پرچم ایران را پایین کشیده و روی بالکن سفارت پرچم خود را بلند کردند.

پلیس لندن می‌گوید ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شده است که افرادی وارد سفارت ایران شده‌اند.

به گفته پلیس این اشخاص چهار نفر هستند و ماموران در حال رسیدگی به وضعیت هستند. هنوز کسی بازداشت نشده است.


واکنش سخنگوی وزارتخارجه به حمله یک فرقه انحرافی به سفارت ایران در لندن /هشدار به دولت انگلیس
سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تعرض صورت گرفته به سفارت ایران در لندن با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هستیم، بر وظیفه دولت انگلیس برای حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی تأکید کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، ضمن تایید خبر تعرض تعدادی عناصر تفرقه افکن و منحرف به سفارت ایران در لندن بیان کرد: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلیس در تهران هستیم.

به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلیس موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌اند.

اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس بعد از حمله به سفارت /گفتگوی عراقچی با سفیر انگلیس در ایران /لندن عذرخواهی کرد /پلیس ضدشورش در محل حضور یافته است

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن خبر داد.

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.
متجاوزان به سفارت ایران در لندن بازداشت شدند

سخنگوی وزارتخارجه گفت: متجاوزان به سفارت ایران در لندن بازداشت شدند.

بهرام قاسمی گفت عناصر متجاوز به سفارت ایران در لندن که تعدادشان پنج یا شش نفر بوده است توسط پلیس لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ایران پایان یافته است.

توئیت بعیدی‌نژاد پس از دستگیری متعرضان به سفارت ایران در لندن
سفیر ایران بعد از دستگیری متعرضان به سفارت ایران در لندن نوشت: هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

بعیدی‌نژاد پس از دستگیری متعرضان در توئیتی نوشت:
۴ متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس یرده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.